چرا هر کسب و کاری به طراحی لوگو احتیاج دارد؟
آن زمان که فکر راهاندازی یک کسبوکار در ذهن شما جولان میدهد، موارد ضروری زیادی در نظر گرفته میشود که طراحی لوگو از جمله مهمترین آنهاست. متاسفانه بسیاری از صاحبان کسبوکار در ابتدای کار این جمله را به طور مداوم تکرار میکنند: « فعلا نیازی به لوگو ندارم». یک تفکر کاملا اشتباه که میتواند مسیر آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
به خاطر بسپارید؛ داشتن لوگو از جمله ضروریترین عوامل موفقیت برند تجاری به حساب میآید. اما چرا تا این اندازه به طراحی حرفهای لوگو تاکید میشود؟ در ادامه به برخی از مهمترین تاثیراتی که یک لوگو میتواند بر روی کسبوکار شما داشته باشد، میپردازیم.
اهمیت طراحی لوگو در کسب و کارها
شاید از نظر بسیاری افراد، به تعویق انداختن لوگو میتواند بسیاری از هزینهها را به تعویق بیاندازد و به جای سرمایهگذاری بر روی لوگو، به حل سایر مشکلاتی که گریبانگیر شده، بپردازند. اما همواره به یاد داشته باشید؛ تنها زمانی میتوانید یک کسبوکار حرفهای راهاندازی کنید که طراحی حرفهای لوگو برند را جدی بگیرید. هر چند این روزها صرفا برای طراحی، نیازی به صرف هزینههای گزاف نیست! با این حال بیایید از چرایی اهمیت طراحی لوگو بدانید.
*با لوگو، توجه مشتریان را جلب می کنید
این روزها در دنیای پیشرفتهای زندگی میکنیم دنیایی که تکنولوژی به بخشی جداناپذیر از زندگی ما تبدیل شده و سرعت جلب توجه مخاطبان را به چالش کشیده است. درواقع در عصر ارتباطات سرعت جلب کردن توجه مشتریان از مهمترین مسائل است. فکر میکنید در یک کسبوکار، چه چیزی میتواند بهتر از یک لوگوی حرفهای توانایی جلب نظر را به شما بدهد؟
براساس آمار بدست آمده، شرکتهای معتبر تنها ۲ ثانیه زمان دارند تا مشتریان بالقوه خود را به یک خریدار واقعی تبدیل نماید. در این راستا تنها عاملی که میتواند کمک کننده باشد، لوگوی شماست.
* احساسات مشتریان را برانگیزید
لوگوی شما یک نشانه از هویت برند شماست. اگر در طراحی لوگو موفق عمل کنید، نه تنها توجه آنها را جلب میکنید. بلکه همه چیز را درخصوص کسب و کار آن تجارت در ذهنها بیدار کرده و آنها را برای خرید از شما مشتاق خواهید کرد.
از طرفی با داشتن لوگو، کسب و کار شما حرفهایتر به نظر میرسد و فضایی به وجود میاید که برقراری ارتباط مشتری با شما، راحتتر انجام گیرد.
*طراحی لوگو زیربنای هویت برند شماست
شاید طراحی لوگو را تنها یک بخش مهم از برند شرکت بدانید، اما زیربنای هویت برند محسوب میشود. بطوری که تمامی استراتژیهای برندسازی بر روی آن استوار است. براساس لوگوست که هویت برند شما مشخص میشود، تبلیغات بازاریابی، صفحات مجازی، کارت ویزیتها و حتی سربرگها طراحی میشود.
زمانی که قصد معرفی خود به مشتریان را دارید، به راحتی میتوانید با کمک لوگو، هویت برند خود را به آنها نشان دهید. چه تصویری بهتر از اینکه یک لوگوی حرفه ای در اختیار داشته و برای همیشه برند خود را در ذهن مشتریان به ثبت برسانید؟
یک لوگوی حرفهای، این توانایی را دارد که با رنگ و سبک منحصر به فرد خود، در برندسازی شما گامی محکم و البته ماندگار بردارد.
*ایجاد تمایز میان رقبا
لوگو را باید یکی از بهترین روشها برای ایجاد تمایز در میان رقبا دانست. یک برند برای ایجاد تمایز همواره به سالهای فعالیت و تدوین استراتژیهای متفاوت در راستای برندسازی احتیاج دارد. اما در ابتدای کار این طراحی لوگو حرفهایست که پیام شرکت و کسب و کار شما را به طور واضح به مخاطب میرساند و کسب و کار کوچک شما را نسبت به رقبا با یک نماد کوچک، برجسته و قابل تشخیص میکند.
به خاطر بسپارید؛ لوگوی شما باید کاملا متفاوت باشد تا در ذهنها به ثبت برسد. مطمئنا در هر کسبوکاری، شرکتهای بسیار زیادی مشغول به فعالیت هستند، اما برای ماندگار شدن به یک طراحی لوگو با پیامی واضح احتیاج دارید تا خودتان را از دیگر رقبا جدا کنید. طراحی لوگو حرفه ای می تواند بازده و سودآوری شرکت شما را افزایش دهد. با انتخاب درست نماد، فونت و رنگ مناسب در لوگو ارزش و اعتبار کسب و کار خود را در نظر مشتری بالا خواهید برد و از سایر رقبا پیشی خواهید گرفت.
کلام آخر
برای ماندگار شدن در ذهن مخاطبان، داشتن یک لوگو حرفهای و حساب شده است که میتواند کمک کننده باشد. با طراحی لوگو مناسب نه تنها حس اعتماد بهتری در مشتری به وجود میآورید بلکه آنها را نسبت به نوع ارائه محصولات و خدمات اصلی خود کنجکاو خواهید کرد.
در این مقاله تا حد امکان درخصوص اهمیت طراحی لوگویی حرفهای صحبت کردیم. با این حال مسئله به همینجا ختم نمیشود. اگر میخواهید یک لوگو حرفهای و مخاطبپسند داشته باشید، میتوانید به بخش تماس باما مراجعه کنید. هر چند در سایت و اینستاگرام کیوآرت ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه بدون صرف هزینه، لوگویی حرفهای برای خود طراحی کنید.