نکات طراحی لوگو

لوگو برای هر کسب و کاری می توانید جلوه تجاری آن را در بازار به بهترین شکل نمایش دهد و یا حتی آن را تخریب کند. یک نماد حرفه ای و کامل قادر است ارتباط خوبی با مخاطبان ایجاد کند که تقریبا تمام شرکت ها و کسب و کار ها سعی در دستیابی به آن دارند اما طراحی لوگو ای که اشتباه انجام شده باشد قادر به ارتباط با مخاطبان و رساندن پیام تجاری به آنها نیست و در نهایت به تجارت یک شرکت آسیب بزرگی می رساند. برای همین در ادامه نکات طراحی لوگو را به صورت مختصر براتون توضیح داده ایم.

 

طراحی لوگو که با موضوع کسب و کار تناسب داشته باشد بسیار حائز اهمیت است به همین خاطر باید برای طراحی لوگو آموزش های لازمه را ببینید.مشاغل مدرن وابستگی زیادی به برقراری ارتباط موثر با مشتریان خود دارند.

بازاریاب ها استراتژی های زیادی را برای اطمینان از اینکه، مردم بتوانند از راه های مختلف با یک تجارت آشنا شوند، انجام می دهند. بنابراین، صاحبان مشاغل هزینه های زیادی را صرف ایجاد ابزارهای بصری برای تعامل با مردم و تعامل با آنها می کنند.

امروزه، لوگو فقط یک نماد تجاری برای شناسایی یک شرکت نیست بلکه کمکی برای محصولات یا خدمات می باشد تا بیشتر به ایجاد یک هویت تجاری قوی دست یابند.

حتی، امروزه نماد هایی که با استفاده از یک طراح آنلاین ساخته می شوند، همان کیفیت و استاندارد لوگوهای طراحی شده توسط طراحان حرفه ای دارند.

 

در اینجا ۶ نکته برای طراحی موثر لوگو آورده شده است و حتی شما میتوانید پکیج آموزشی صفر تا صد طراحی لوگو را تهیه کرده و با خیال راحت طراحی لوگو را به صورت حرفه ای پیش بگیرید.

۱٫ برند را بشناسید

از نکات طراحی لوگو اولین موردشناسایی برند است.  قبل از اینکه بخواهید طراحی لوگو انجام دهید، مطمئن شوید که نسبت به برند تجاری مورد نظر اطلاعات کافی دارید. این را بخاطر داشته باشید که لوگو باید به مجموعه خاصی از افراد (که بازار هدف و مشتریان هدف است) برسد. بنابراین، بنویسید که تجارت، نام تجاری و بازار آن کسب و کار به چه معناست. دریابید که ایدئولوژی برند چیست و از چه الهاماتی برای آینده برخوردار است.

برند در زراحی لوگو

شخصیت برند را نیز بشناسید. آیا از نظر لحن مارک نرم است یا سخت. راهی که می خواهد خود را در میان بازار و مشتریان خود مطرح کنید چیست؟ تمام این جزییات باید از قبل آماده باشد.

اطلاعاتی به عنوان راهنمایی در طراحی لوگو به شما کمک می کند. با توجه به اطلاعات مربوط به نام تجاری خود، عناصر لوگوی خود را انتخاب خواهید کرد.

۲٫ بازتاب مشتریان نسبت به طراحی لوگو ماهیت تجارت شما است

اطمینان حاصل کنید که نماد شما کاملاً قادر به نمایندگی از تجارت شما است. رنگ ها و تصاویر استفاده شده در لوگو باید با مشاغل اداره شده و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید همسو باشد. هنگامی که یک نماد با تجارت شما همسو می شود، این یک هویت تجاری برای شرکت شما در مقابل رقبا است.

مشتریانی که هدف قرار می گیرند، پیام شما را نیز هنگامی دریافت می کنند که این طرح بازتاب کسب و کار شما و ارزش ها یا ویژگی های آن باشد. بنابراین، چه تازه در حال طراحی یا طراحی مجدد لوگوی کسب و کار خود باشید، این سه نکته مهم را در نظر داشته باشید تا تجارت خود را در یک بازار رقابتی تاسیس کنید.

۳٫ برداشت اول از طراحی لوگو بسیار مهم است

طراحی لوگو شما باید تأثیر ماندگاری در بازار و مشتریان بگذارد. فقط یک نگاه به لوگو خود کافی است تا مردم را مسحور خود کنید. این آرم برای یک شرکت کارایی دارد، که مشتری ها بارها و بارها احساس خوبی از طراحی دریافت می کنند.

برای ایجاد برداشت مناسب توسط مخاطب، از بی نظیر بودن لوگوی خود اطمینان حاصل کنید، این بدان معنی است که طراحی نماید باید بر اساس مفهوم جدیدی باشد تا در انبوه لوگوهای بازار برجسته باشد. همچنین لوگو باید در طراحی بهتر از رقبا باشد.

۴٫ از رنگها به روشی برنامه ریزی شده در طراحی لوگو استفاده کنید

از مهم ترین نکات طراحی لوگو می توان به انتخاب رنگ ها اشاره کرد. رنگ ها در تعیین پیام مارک تجاری نقشی اساسی دارند. به عنوان مثال، اگر از رنگ قرمز به عنوان رنگ اصلی در لوگوی خود استفاده کنید، پیام پرخاشگرانه، پرشور و پرانرژی بودن برند را به شما ارسال می کند. این بدان معنی است که برند شما قصد دارد مشتریان جوان را هدف قرار دهد. اگر رنگ اصلی رنگ آبی باشد، احساس هوش و همبستگی را برمی انگیزد. این دلیل آن است که اکثر کانال های اجتماعی مانند فیس بوک دارای آرم های آبی هستند. اگر می خواهید صفحه ای در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید، به این فکر کنید که رنگ آبی در طراحی آن رنگ اصلی باشد.

از رنگ های روشن و پررنگ برای جلب توجه مردم استفاده کنید. اما این رنگ ها باید در مورد شخصیت برند شما نیز صحبت کنند. به یاد داشته باشید که هر رنگ احساسی را برمی انگیزد، که پیام آن برای بینندگان یا مشتریان می باشد. علمی پشت رنگها وجود دارد که طراحان گرافیک مدرن به طور موثر از آن استفاده می کنند.

رنگ در طراحی لوگو

۵٫ فونت ها را با دقت انتخاب کنید

از جمله نکات طراحی لوگو مهم انتخاب فونت است. بسیاری از طراحان به انتخاب انواع حروف توجه نمی کنند و آنها را به طور تصادفی انتخاب می کنند. واقعیت این است که حروف چاپی در مورد شخصیت یک برند صحبت می کنند. به عنوان مثال، یک حروف چاپی که برای آرم یک شرکت اسباب بازی استفاده می شود، به احتمال زیاد یک دست نوشته است. این به آن دلیل است که کودکان مشتری هدف هستند و شما می خواهید مارک خود را به عنوان یک تجارت دوستانه برای کودکان ارائه دهید.

به همین ترتیب، اگر در حال ایجاد لوگو برای یک گروه موسیقی راک هستید، قلم های پررنگ را انتخاب کنید که شخصیت قدرتمندی از گروه شما ایجاد کند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که بین نوع حروف انتخابی شما و شخصیت برند شما تطابقی وجود ندارد. اگر انتخاب نوع متن به معنای نام تجاری شما نباشد، این لوگو سیگنال های اشتباهی برای مشتریان شما ارسال می کند.

۶٫ نوع نماد را برای طراحی لوگو انتخاب کنید

آیا نمادی می خواهید که نام شرکت شما به عنوان اصلی ترین ویژگی آن باشد؟ این می تواند بهترین ایده در لوگو باشد. چنین لوگویی به عنوان نماد شناخته می شود. نمونه های معروف لوگوها شامل مارک ها و برند های ای بی ام Ray-Ban، IBM رای-بان و Coca-Cola کوکاکولا است.

برای دیدن آموزش های بیشتر می توانید به اینستاگرام و کانال تلگرام ما سر بزنید!