آموزش طراحی لوگو - لوگو نهایی

همه چیز راجع به طراحی لوگو

ساده ترین حالت ممکن لوگو ترکیبی از تصاویر و نوشته ها می باشد. این ترکیب برای تشخیص دادن برندهای مختلف از هم به کار برده می شوند. یک لوگوی خوب می تواند برای شرکت شما اساسی ترین نیاز باشد. لوگوی شما به مشتریان نشان می دهد که شما چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و به چه چیزی اهمیت می دهید. اینها مسئولیت های بسیاری هستند که همه برگردن یک تصویر کوچک افتاده اند. اگر می خواهید طراحی لوگو را حرفه ای یاد بگیرید به پکیج صفر تا صد طراحی لوگو یک سر بزنید !

 

طراحی لوگو مبنی بر هدف

ابتدا با مشتریان خود به طور صمیمی ارتباط برقرار می کنیم. به این ترتیب از اهداف آن ها یک لیستی تهیه می کنیم. که این اهداف باعث شکل گیری مقاصدی می شوند که در نهایت ظاهر لوگو را مشخص خواهند کرد. این عملیات باعث می شود که لوگوی طراحی شده برای کسب و کار عملکرد بالایی داشته باشد. علاوه بر این، این امکان را به وجود می آورد که دارنده کسب و کار هم تصویر جدیدی از تجارت خود را بدست آورد. در ایران طراحان گرافیکی بسیاری وجود دارند که تصاویر را به شکل زیبا و منحصر به فردی طراحی می کنند. اما این روش درستی نیست. لوگو باید به گونه ای طراحی شوند که به دستیابی اهداف منجر شوند.

لوگو چیست؟

وقتی که طراحی یک لوگو به عهده طراح می افتد، تلاش خود را می کند تا شرکت و مشتریانش را بشناسد. اگر به لوگوهای شرکت های معروف مانند اپل، فیس بوک و کوکاکولا توجه کنید هم به این سادگی پی خواهید برد. طراحی حرفه ای لوگو یعنی که بازار مناسبی را هدف قرار دهیم. لوگوی شما باید پیام درستی را در خود داشته باشد که باعث می شود تا کسب و کار شما سودآورتر شود. اصلا مهم نیست که چقدر شرکت، خدمات و محصولات شما خوب و با کیفیت باشد، اگر لوگوی خود را به طور حرفه ای طراحی نکرده باشید، شرکت شما با مشکل رو به رو خواهد شد.

ممکن است این جمله به نظر زیاده روی برسد، اما در واقعیت یک برندینگ اشتباه باعث می شود که مشتریان اشتباهی نیز به طرف شما بیایند. این مشکل ممکن است خیلی هزینه بر شود. باید از یک روش طراحی مبتنی بر هدف استفاده کنیم. به این صورت مطمئن خواهیم شد که لوگوی شما دقیقا متناسب با اهداف کسب و کارتان طراحی شود. به منظور این که با طراحی حرفه ای لوگو آشنا شوید در خاطر داشته باشید که قبل از هرچیز باید روش درست طراحی را انتخاب کنید و به کار ببرید.

آموزش طراحی لوگو - ماکاپ

مراحل طراحی حرفه ای لوگو

قبل از این که حتی قلم به دست بگیریم و شکلی را طراحی کنیم ابتدا تحقیقات را آغاز می کنیم. تحقیقات در رابطه با کسب و کار باعث می شود تا با محیطی که قرار است این لوگو در آن زندگی کند آشنا شویم. این موضوع برای طراحانی که هیچ تجربه ای در این زمینه نداشته اند هم می تواند مفید باشد. باید بدانید که موضوع چیست و چه چیزی مناسب است.

ظاهر و احساسی که در یک لوگوی سازمان مسافرتی دیده می شود باید با یک رستوران یا لوگوی گروه موسیقی متفاوت باشد. اول باید ببینید که چه لوگوهایی در آن زمینه وجود دارند و چه تصاویری ارزش نگهداری را دارند. باید شروع به فکر کردن کنید که چگونه لوگویی طراحی کنید که با هزاران لوگوی موجود متفاوت باشد. تفاوت لوگوی شما با دیگران به محتوای آن بستگی خواهد داشت. به این موضوع توجه داشته باشید که لوگویی طراحی نکنید که به طور اساسی با همه لوگوها تفاوت داشته باشد، زیرا هدف شما این نیست که مشتریان خود را به سمت اشتباهی منحرف کنید.

۱٫طرح اولیه و ارائه خدمات و ایده های اولیه لوگو

اگر تعداد راه های بیشتری جلوی شما قرار داده شود باعث می شود که مجبور شوید تا بین ایده ها بازبینی کنید. بازبینی و طرح ایده های مختلف باعث می شود که مجبور به انجام حجم بیشتری از کار شوید و درنهایت هزینه بیشتری نیز خرج کنید.

۲٫بدست آوردن شناخت از صاحب کسب و کار

پس از اینکه طراح شناختی دقیق از زمینه کسب و کار و محتوای آن پیدا کرد، نوبت به شناخت صاحب کسب و کار می رسد. باید بدانیم که صاحب کسب و کار چکار می کند. چه مشتریانی را مورد هدف قرار داده است. اولین مرحله بدست آوردن اطلاعات از او است. یعنی اینکه چه کاری انجام می دهند. چه کسانی هستند و می خواهند به چه کسانی خدمات ارائه کنند. مثلا اگر یک شرکت ساختمانی مد نظر می باشد اما صاحب شرکت تظاهر می کند که این تجارت را به طور خانوادگی شروع کرده اند، هدف این خواهد بود که این ایده ی کوتاه مدت را به یک لوگوی قرص و محکم تبدیل کنیم.

۳٫تجدید نظر

این مرحله در بعضی از مواقع فقط یک تغییر جزئی خواهد بود. گاهی اوقات هم تغییرات بیشتری اعمال می شوند. به این ترتیب صاحب کسب و کار متوجه علت هر تجدید نظر و تغییر خواهد شد. گاهی اوقات صاحب کسب و کار از ما درخواست می کند تا یک طرح را به کلی از اول انجام دهیم. این مسئله با چالش های بسیاری رو به رو می شود.

 

آماده کردن طرح نهایی و تحویل کار

وقتی که طراحی لوگو به پایان رسید، ما فایل ها و فرمت هایی را در اختیار مشتری قرار می دهیم. این موارد شامل فایل های ضروری هستند که در آینده برای شرکت خود به آن نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال برای قرار دادن لوگوی خود در وب سایتتان یک آیکون اختصاصی و منحصر به فرد نیاز خواهید داشت که در اختیار شما قرار می گیرد.

گاهی ممکن است برای یک رستوران فایل هایی در اختیار صاحب رستوران قرار بگیرد که با بقیه کسب و کار ها متفاوت باشد. از جمله یک فایل که برای چاپ شدن روی منوی غذاها در نظر گرفته می شود. یک فایل دیگر هم برای چاپ شدن روی تیشرت خدمتکاران رستوران به شما داده خواهد شد.برای طراحی لوگو باید اصول اساسی طراحی آن را بدانید. باید با طراحان درستی همکاری کنید و فرایند های دقیقی را طی کنید.

برای دیدن مطالب بیشتر به پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام ما مراجعه کنید