نباید های لوگو

فونت لوگو یکی از مهم ترین مسایل در طراحی لوگو است. در ساده ترین حالت ممکن لوگو ترکیبی از تصاویر و نوشته ها می باشد. این ترکیب برای تشخیص برندهای مختلف از هم استفاده می شوند. یک لوگوی خوب می تواند برای شرکت شما اساسی ترین نیاز باشد. لوگوی شما به مشتریان نشان می دهد که شما چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و به چه چیزی اهمیت می دهید. اینها مسئولیت های بسیاری هستند که همه بر گردن یک تصویر کوچک افتاده اند.

 

در حالی که لوگوها ها مسئول به رسمیت شناختن فوری برند هستند و به مشهور شدنشان کمک می کنند، همچنین شامل برخی از پیام های هوشمندانه هستند که ممکن است فقط مصرف کنندگان محصول متوجه آن شوند. آرم شرکت تحویل بسته FedEx را در نظر بگیرید. یک مطالعه دقیق از این لوگو نشان می دهد که فضای منفی بین حروف E و X یک پیکان را نشان می دهد. این پیکان نشان دهنده دقت تحویل و پویا بودن تجارت و آینده نگری است. نمونه دیگری در نماد رستوران وندی وجود دارد. خطوط موجود در یقه بلوز وندی کلمه “مادر” را نشان می دهد تا احساسی دلباز را نشان دهد.

 

برنامه ریزی و بررسی دقیق برای ایجاد یک نماد انجام می شود و هنگامی که آن لوگو به خوبی شناخته شد، شرکت ها از استفاده از آن کوشا می شوند، زیرا مستقیماً با خود شرکت در ارتباط است. لوگوها مالکیت معنوی برند هستند و طبق قانون از این علامت هاب تجاری محافظت می شود.

استفاده از رنگ عنصر مهمی در طراحی لوگو است. با توجه به مکانیک درک بصری انسان، رنگ ها برای تشخیص جزئیات بصری بسیار مهم هستند. اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان تمایل دارند که رنگهای مختلف و ترکیب رنگهای مختلف را با معانی مختلف مرتبط کنند. به عنوان نمونه، در ایالات متحده، طرح های رنگی قرمز، سفید و آبی احساس وطن پرستی را برمی انگیزد.

فونت ها

برای طراحی لوگو از چه فونت هایی نباید استفاده کرد؟

Impact

با اینکه خواندن آن بسیار آسان است ولی این فونت به جهت نازک بودن بیش از حد برای لوگو نامناسب است . باعث بد جلوه دادن کار و پوشاندن استعداد شما می شود و شما را ناکارآمد نشان می دهد. ولی در کارهای نظامی و اسناد اداری کاربرد دارد.

Helvetica

با اینکه به خاطر واضح و خوانا بودن در چاپ، برند Apple و BMW از آن استفاده می کنند اما بهتر است که استفاده نشود. چون برای متن های طولانی و معمولی مناسب تر می باشد.

The Sans Basic

تنها به دلیل یک حرف در لوگو کاربرد ندارد و آن حرف Q است. نمی توان آن را به درستی طراحی کرد و خواند.

Comic sans

برای کار های رسمی و معرفی محصول به هیچ عنوان نباید استفاده شود! چون مورد قبول و توجه قرار نمی گیرد. اما می توانید لوگوی کودکان را با این فونت طراحی کنید.

Papyrus

این فونت بدترین انتخاب برای لوگو به حساب می آید. این فونت بسیار آزار دهنده و اوج بی سلیقگی است. بنابراین کاربردی در طراحی لوگو ندارد.

Bradly Hand

این فونت نشانگر شخصیت شماست و فونت دست خطی است, به این خاطر که پیام مورد نظر را آن طور که باید به مخاطب منتقل نمی کند و کاربردی در طراحی لوگو ندارد.

سایز استاندارد در طراحی لوگو

لوگوی شما در وب سایت یا پروفایل شبکه های مجازی قرار می گیرد. قطعا باید اندازه آن را تغییر دهید و متناسب با آن تنظیم کنید . اگر احتیاط های لازم را انجام ندهید با یک لوگوی کشیده و تحریف شده روبرو خواهید شد.

 

چگونه برای طراحی لوگوی خود فونتی را انتخاب کنیم که ما را به اهدافمان برساند ؟

با توجه به شخصیت برندتان فونت را انتخاب کنید. همانطور که پیش تر خواندید فونت های مختلفی وجود دارد که معنی های مختص به خود را به مخاطب منتقل می کنند. بنابراین فونتی را انتخاب کنید که با آنچه که شما می خواهید به مخاطب منتقل کنید یکی باشد. از مد پیروی نکنید. شاید شما فکر کنید که اگر از مد پیروی کنید سریع تر به اهدافتان می رسید اما باید به طول عمر فونت لوگوی خود توجه کنید. زیرا به سرعت مد عوض می شود.

در صورت وجود بودجه و وقت کافی شما می توانید خودتان فونت دلخواه را طراحی کنید. یکی از مزیت های آن این است که نگران تشابه لوگوی خود با سایر لوگو ها و شرکت ها نیستید.شخصی کردن آن هم راه مناسب و عالی می باشد. شما می توانید با پر یا رنگی کردن داخل حروف و ایجاد تغییراتی در آن یا انتخاب یک طرح خاصی از یک فونت آن را برای خود شخصی کنید.

 

رنگ فونت

انواعی از رنگ ها را برای لوگوی خود امتحان کنید و به یک رنگ بسنده نکنید. لوگوی شما با هر نوع رنگی باید قابل قبول برای شما باشد. و آنقدر رنگ ها را امتحان کنید تا به بهترین انتخاب برسید. شلوغ بودن جذابیتی برای مخاطب ندارد و شما را به هدف مورد نظرتان نمی رساند. پس ساده باشید و بدانید که لوگو فقط کنار هم چیدن حروف نیست. بلکه لوگو راه ارتباطی محسوب می شود که اگر جذاب باشد باعث جذب مخاطب می شود. نکته مورد توجه این است که در هنگام طراحی لوگو باید به لوگوهای رقیبانتان توجه کنید که لوگو هیچ شباهتی به آنها نداشته باشد. و باعث نشود مخاطب لوگوی شما را با لوگوی رقیبتان اشتباه بگیرد.

 

برای آشنایی با فونت های خوب برای لوگو فارسی به دوره طراحی لوگوتایپ فارسی ما سر بزنید!

برای دیدن مطالب بیشتر به پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام ما مراجعه کنید