ارائه دادن لوگو؛ فرق بین طراح خوب و بد!

ارائه دادن یا پرزنت کردن لوگو آخرین و شاید یکی از مهم ترین گام ها در فرآیند طراحی لوگو محسوب میشود. در این مرحله شما باید بتوانید کارفرما را به بهترین نحو قانع کنید که طرح شما همان طرحی است که او در رویاهایش دنبالش بوده.

حال با توجه به اهمیت این موضوع در موفقیت طراحی ها، ما باید چه کار هایی را انجام دهیم تا ارائه خوبی داشته باشیم ؟ در ادامه مطلب همراه ما باشید!

خلاصه و مفید آغاز کن!

از صحبت درباره بریف طرح شروع کنید. اینکه کارفرما و برند او چه چیز هایی را میخواسته نشان دهد و چه اهدافی را در جامعه هدف خود دنبال میکند. به نوعی به خود کارفرما خواسته هایش را یاد اوری می کنیم !!

توضحیات را شخصا ارائه دهید

سعی کنید ارائه دادن لوگو را خودتان انجام دهید و به کس دیگری نسپارید. اگر حتی نمی توانید حضوری برای کارفرما لوگو را ارائه دهید به صورت فایل ویدیویی لوگو را پرزنت کنید. با این عمل کار فرما حس میکند که شخص شما برای کار ارزش قائل بوده و انرژی صرف کرده اید

داستان لوگو را تعریف کنید

پشت هر طرحی دنیایی از ایده های کمیاب است که شما باید آن ها را برای کارفرما مشخص کنید. به کارفرما نشان دهید که هر بخش از لوگو را آگاهانه و برای مفهوم خاصی طراحی کرده اید. سعی کنید از فرآیند ایده گرفتن و المان ها به صورت مختصر صحبت کنید. در حدی که لازم باشد و در عین حال کارفرما از توضیحات بیش از اندازه خسته نشود.

از ماکاپ ها استفاده کنید

از اینکه وقت خود را برای ساختن مکاپ ها و ادیت های زیبا با لوگو طراحی شده صرف می کنید احساس بیهودگی نداشته باشید. هر چه بیشتر کارفرما بتواند لوگو طراحی شده خود را در محیط های واقعی ببینید بیشتر می تواند با آن ارتباط بر قرار کرده. و رویای قلبی که با آن کسب و کارش را آغاز کرده بپروراند. پس با ماکاپ ها و ادیت ها اجازه دهید کارفرما رویایش را با لوگو طراحی شده توسط شما بسازد.

حالات مختلف لوگو را نشان دهید

سعی کنید چندین طرح و رنگ از لوگو آماده داشته باشید. مثلا حتی اگر قرار نیست اپلیکیشن موبایل داشته باشند. باز شما برای اپلیکیشن آن ها هم یک طرح آماده کنید. یا با تم رنگی روشن لوگو را برای پس زمینه های تیره آماده کنید. و صرفا کامل لوگو را سفید نکنید.

کلام آخر

یادتان باشد کار های ذکر شده در بالا شاید زمان کمی از شما بگیرد. اما احتمال اینکه در نهایت کارفرما از نتیجه راضی باشد را چندین برابر می کند. هر چه بیشتر حس کند شما برای او ارزش قائل هستید بیشتر احتمال دارد که همکاریش را با شما ادامه دهد.

در ادامه فایلی قرار دارد که ما برای ارائه دادن لوگو های طراحی شده توسط تیم کیوآرت از آن استفاده می کنیم. از این پس شما هم می توانید به رایگان از آن استفاده کنید.

برای دیدن مطالب و نمونه کار های جدید به اینستاگرام ما حتما سر بزنید