طراحی پوستر مولانا

المان های مهم در طراحی پوستر

اگر در عرصه تبلیغات فعالیت می‌کنید به خوبی آگاهید که طراحی پوستر از جمله قدیمی‌ترین آیتم‌ها برای معرفی کسب و کار به مخاطبین است. این روش به واسطه ارزان بودن در میان عموم مردم شناخته شده و چه بسا که تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد. از همین رو کسب و کارها باید به شیوه تبلیغاتی آن توجه بیشتری کرده و از آن غافل نشوند.

درواقع پوستر کمک کمک می‌کند تا بر روی هر موضوعی ترویج و تشویق بیشتری داشته باشید. از طرفی قابلیت و گنجایش شما را بهتر و بیشتر معرفی می‌کند. اما سوال اصلی اینجاست؛ برای داشتن یک پوستر موفق باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ آیا هر پوستری با هر رنگ و تم و محوریتی میتواند نیاز ما را برآورده سازد و مخاطبین را به سمت کسب و کار ما سوق دهد؟ پاسخ قطعا خیر است!! پس باید به چه المان‌هایی توجه کنیم؟

همراه ما باشید در نظر داریم به برخی از این المان‌ها بپردازیم.

رنگ

مهم‌ترین بخش طراحی پوستر را باید رنگ آن بدانید. درواقع شما باید با علم به مفاهیم رنگ، به سراح طراحی پوسترهای مدنظر خود بروید. با توجه به این موضوع که پوستر، وسیله‌ای تبلیغاتی‌ست، انتخاب رنگ‌ها براساس اثربخشی یا موفقیت اطلاع رسانی آن حائز اهمیت می باشد. توصیه ما بر این است که سه رنگ مهم و اصلی در طرح شما چشم نوازی نکند. یعنی پوستر را بر پایه سه رنگ بنا نکنید.

سعی کنید یک رنگ بار و سنگینی بیشتری داشته باشد و رنگ دوم از اهمیت کمتر و رنگ آخر حداقل ترین اهمیت را داشته باشد. به این ترتیب، میتوانید حال و هوایی تبلیغاتی برای پوستر خود به وجود آورید.

فرم

منظور از فرم همان نمادها و اشکال بکار رفته در تصاویر پوسترهاست. هر چقدر که این تصویرسازی ها خلاقانه تر باشد، ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. فرم ها نیز به مانند رنگ ها از مفاهیم بصری متفاوتی برخوردارند. پس از جهات تبلیغاتی باید در انتخاب آنها نهایت دقت بکار گرفته شود. به عنوان مثال؛ چگونگی استفاده از خطوط شکسته در صنایع سنگین و خطوط منحنی و.. حائز اهمیت است.

عکس

در طراحی پوستر دو راه پیش روی شما قرار دارد، اینکه از عکس های صنعتی و یا از عکس های تبلیغاتی استفاده کنید! با توجه به این موضوع که تصاویر بیشترین ارتباط را با مخاطب برقرار می کنند، همواره به سراغ انتخاب عکس هایی بروید که در نگاه اول بر مخاطب تاثیر میگذارد و پیام مدنظر شما را به او منتقل می نماید. تاکید ما بر این است؛ با در اختیار داشتن یک عکس خوب و باکیفیت میتوانید نقش بسیار مهمی در کارایی پوستر طراحی شده داشته باشید.

فونت

هرچند از فونت به عنوان آخرین المان در طراحی پوستر یاد کردیم. اما مهم ترین بخش طراحی پوستر را به خود اختصاص داده است. شما باید در ابتدا هدف و موضوع پوستر را انتخاب نمائید تا در فونت مربوطه از تناسب کافی برخوردار باشد. از طرفی بهتر است در پوستر یک رویداد یا تولید محصول کودکانه به سراغ فونت های کودکانه و فانتزی بروید. هیچگاه؛ تاکید میکنم هیگاه پوستر را ساده ننویسید. هر چقدر که فونت ساده تر باشد، نوشته ها از دید عموم محو می شوند. گویی که هیچ چیزی برای آنها به نمایش درنیامده است.

تا حد امکان هر خلاقیتی که میتوانید بر روی فونت ها و نوشته ها اعمال کنید تا بدین ترتیب پوستر شما حالت کتاب داستان به خود نگیرد.

کلام آخر

همواره در طراحی پوستر نمیتوانید زیبایی را در شلوغی و تصاویر زیاد بیابید. گاهی زیبایی در سادگی خلاصه می‌شود. ذهن خود را به سمت سادگی ببرید. بهره گیری از مفاهیم بصری در تصاویر میتواند به راحت ترین و سریع ترین شکل ممکن پیام شما را منتقل کرده و تاثیرگذاری بهتری داشته باشد.

پوستر یک ابزار تبلیغات است، پس در انتقال پیام آن نباید مبهم عمل کنید تا مخاطبین برداشت‌های متفاوتی داشته باشند. این مسئله میتواند به اثربخشی پوستر ضربه وارد کند.

برای دیدن نمونه پوستر های طراحی شده توسط کیوآرت می توانید به صفحه اینستاگرام ما  و یا بخش نمونه کار های طراحی پوستر  سر بزنید